Million Bells i pomidorowa kwarantanna

Pogoda nie rozpieszcza. Dni są w miarę ciepłe, ale noce chłodne i choć to przywilej kwietnia i nikogo to nie dziwi to jednak obecna susza i brak śniegu w zimie nie ma dobrego wpływu na zasiane jare zboża , rośliny okopowe - rosliność jako taką - tą w ogrodzie również. Eksperci od rolnictwa już ostrzegają , że z przyczyn pogodowych może wystąpić  niedobór   tegorocznych plonów, a to przełoży się na wyższe ceny. Tak zwanym gołym okiem widać brak wilgoci w glebie - trawa w ogrodzie jeszcze nie zdążyła sie dobrze "odbić" a  w  niektórych miejscach jest już uschnięta. ,  na horyzoncie niestety nie widać deszczu.

Z mojej przygotowanej w domu rozsady pomidorów i ogórków wyszły nici ( podejrzewam , że niedostatecznie je dogrzałam ), więc musiałam kupić już dośc duże sadzonki. Na targu jest tego multum. Wybrałam  sadzonki pomidorów odmian : krakowskie , bawole serca i malinówki oraz  sadzonki ogórków śremskich,  sałat i porów.  I o ile sałaty i por zostały zasadzone , to pomidory i ogórki ze względu na warunki pogodowe powinny być sadzone , kiedy nie bedzie juz przymrozków , czyli po 15 maja , co oznacza  , że musze je do tego czasu przetrzymać w domowej kwarantannie 





Stoiska ogrodnicze  kuszą ogromną ilością kwiatów (tu na zdjęciu akurat królują skalniaki,  sklep ogrodniczy był po brzegi wypełniony różniastymi kwiatowymi sadzonkami - jednak ze wzgledów bezpieczeństwa nie pchałam sie daleko , toż i tylko jedno zdjęcie udało mi się zrobić bez ludzi w kadrze )


nie mogłam odmówić sobie przyjemności i skusiłam się na jeden z ulubionych kwiatów - Million Bells - petunię kaskadową , miniaturową odmianę z grupy roslin Calibrachoa.
Million Bells siedzi już w doniczce :)


Na razie jedna donica z kwiatami , kolejne stopniowo będe uzupełniać aż pojawią się wspaniale pachnące LEWKONIE !! i heliotropy i ......te nie pachnące też, 
Jak np. te w towarzystwie lewkonii na poniższym zdjęciu z ubiegłego sezonu - nawet nie znam nazwy - jakaś nowa odmiana.


Jakie kwiaty są Waszymi ulubionymi ?

Miłego weekendu ! 




Komentarze