Ekscytacja oraz kosmiczne wiadomości - przypomnienie o randce łazika Perseverance NASA z Marsem wyznaczonej na dzień 18.02.2021r.

Wielokolorowa tęcza na styczniowym , zimowym niebie to rzadkość. Mnie nie udało się zaobserwować wcześniej takiego zjawiska w zimie. Letnia tęcza jest oczywista , ale w zimie to nie lada gratka. Niesamowicie to wyglądało. W ogóle dzisiejszy bardzo wczesny wschód podobno był bardzo ekscytujący : czerwono-różowo-żółty , ale nie zaobserwowałam tego , bo nie wstałam dziś aż tak skoro świt. Ekscytowałam się za to bardzo tym co się działo na horyzoncie podczas zachodu - po prostu cudooo.
Tęcza.
Łazik Perseverance z NASA ma wylądować na Marsie w dniu 18.02.2021r. - wiem , bo przypomniała mi o tym aplikacja StarWalk2 :) W ciągu około siedmiu minut przed lądowaniem sonda z łazikiem zwolni z ok. 19 500 km/h w górnej części marsjańskiej atmosfery do ok. 3 km/h przy przyziemieniu w pobliżu krateru Jezero. Za pomocą innej aplikacji - "Eyes on the Solar System"- można sprawdzić na bieżąco gdzie dokładnie w danej chwili znajduje się sonda oraz zobaczyć planety Układy Słonecznego widziane z jej pokładu. 27.10.2020r. NASA umieściła taką notatkę : 'Jestem oficjalnie (w domyśle łazik) w połowie drogi do Czerwonej Planety. Od momentu premiery pokonałem 146 milionów mil (235 milionów km - WOW!) i mam tyle samo do przejechania. Systemy sprawdzające są w porządku, a ja zbliżam się do mojej randki z Marsem: 18 lutego 2021 r." Źródło twitter.com/nasa. Celem misji jest zbadanie budowy geologicznej i klimatu Czerwonej Planety. Ależ to jest kosmos :) Weekendowo polecam film 'Bohemian Rapsody" ( przecież ten Rami Malek wizualnie to wypisz wymaluj Freddie ) a muzycznie to mix , który dziś wpadł mi w ucho , a mianowicie połączenie popu z rapem , czyli Krzysztof Krawczyk wymiata w miksie z 2Pac i Snoop Dogg.

Komentarze