Życzenia wielkanocne oraz "mezedes" absolutnie nie w kontrze do babki cytrynowej.

pixabay.com Studiuję przepisy kuchni greckiej z małej ksiàżeczki z mojej biblioteki. Tytuł - po prostu "Kuchnia grecka. Jest to tłumaczenie z angielskiej wersji wydawnictwa "Parragon Books" Ltd. Przepisy są cudownie nieskomplikowane. Weźmy np. takie "mezedes"- potrzebne są tylko świeże sezonowe warzywa,owoce, sery - chociaż wiadomo, że w większości te pochodzące z rejonu morza śródziemnego ( dalla regione mediterrane). Albo przepis na zupę cytrynową "avgolemono" - to zapisuję do listy przepisów do przygotowania. Zupy cytrynowej nigdy nie jadłam. Natomiast od wczoraj u mnie w słodkościach wiedzie prym upieczona cytrynowa babka. Pachnąca mocno cytryną i dobrze wypieczona. Część ciasta upiekłam w małych foremkach do brownie i wyszły z tego mini babeczki. To już akonto Świąt Wielkanocnych.
W domu parę akcentów wielkanocnych już jest przygotowanych , ale bez przesady. Kura i gęś panoszą się na stole obrośnięte piórkami :) I to wystarczy.
Dzisiejsze widoki. Kosy i inne ptactwo koncertuje głośno. Wiosna.
W związku z nadchodzącymi Świętami przesyłam życzenia : Życzenia ciepłe jak powiew wiosny, składam wszystkim w ten czas wielkanocny. Niech wszystkie troski będą daleko, a dobro płynie szeroką rzeką. Zdrowia, wiary i nadziei. Z pozdrowieniami - ja - Boutique Piękna.

Komentarze