Naturą malowane, ciasto makowe , bułeczki do hamburgerów i codzienność

Witajcie. Krótka relacja z wczoraj. Wschód słońca o godz.7.00 malował się tak :
Samo piękno. Przedwczoraj zakasałam rękawy i w ekspresowym tempie upiekłam makowego biszkopta, przełożyłam masą karpatkową , ktôrą zrobiłam domowym sposobem. Ciasto wzbogaciłam dodatkowo skôrką pomarañczową i orzechami laskowymi. I co - -ano niebo w gębie. To smakowity duet z kawą.
Ostatnio eksperymentowałam z przepisem na bułki do hamburgerów - bardzo smaczne.
Pierwszy śnieg 29.11.2021r.
Wczoraj wyszłam na zakupy spożywcze, a oprócz nich wróciłam z choinką - jodłą kaukaską. Zapłaciłam 59,99 zł.Byłam zaskoczona niższą ceną niż w ub roku (75 zł ).Teraz jest ogromna inflacja na poziomie 8 procent , więc realnie ten podstawowy koszyk moich produktow rok do roku wzrósł 40 - 50 procent. To jakies szaleństwo. Wg rzadzacych , czyli PIS, a dokładnie wg obecnego pseudoprezesa NBP tak dobrze w Polsce nie było od czasu rozbiorów , sic! - co za brednie ! O innych bredniach i dyktatorskich zapędach rządzących nie mówiąc. Cena paliwa, od 4,5 zł w ub. roku do 6,09 zł obecnie!, a podwyżki cen energii i gazu o 30 %, śmieci , a juz zapowiadane są kolejne podwyżki znowu gazu od nowego roku i akcyzy na alkohol, papierosy, wzrosły opłaty bankowe, kredyty, ceny biletów, żywności i w ogóle wszystkiego !, to jest niewiarygodne co się wyrabia. Jeszcze raz wschód słońca - piękno natury.
Odkrycia muzyczne : 1/ Igor Herbut - świąteczna piosenka " Grudniowy " i cały album "Chrust" - znakomite. 2/ Eivør Pálsdóttir z Wysp Owczych | The Swing - również znakomite. Dobrej, smakowitej niedzieli :)

Komentarze